18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Zespole Szkół im. św. Edyty Stein odbyły się półkolonie RoboCamp z klockami w roli głównej

AKC
W Zespole Szkół im. św. Edyty Stein odbyły się niezwykłe półkolonie RoboCAMP. To połączenie nauki z zabawą i doskonały sposób na rozbudzenie kreatywności maluchów.

Zajęcia Zespole Szkół im. św. Edyty Stein organizowano z myślą o dzieciach ambitnych oraz o ich rodzicach pragnących poszerzyć ich horyzonty. Najważniejszym narzędziem dydaktycznym są klocki LEGO, na których bazie dzieci tworzą bardzo skomplikowane konstrukcje, które w namacalny sposób wyjaśniają funkcjonowanie otaczającego nas świata.

Nie są to jednak zwykłe klocki – specjalne zestawy wykorzystują czujniki koloru, serwomotory, a nawet ultradźwiękowe dalmierze, które dzieci uczą się programować, tworząc prawdziwe, autonomiczne roboty.

Głównym pretekstem do użycia klocków jako narzędzi dydaktycznych jest fakt, że dzieci bardzo dobrze się z nimi czują, lubią się nimi bawić, a roboty są „fajne”. Klocki są atrakcyjną zabawką, gdyż dają upust dziecięcej kreatywności i uczą skupienia na jednej rzeczy.

Dzięki poznaniu najbardziej podstawowych zasad, według których pracują budowane roboty, 30 kursantów mogło łatwiej zrozumieć jak działają ich pierwowzory. Dzięki samodzielnemu wykonaniu konstrukcji dzieci rozumiały jak ona działa i były w stanie rozwiązywać napotkane problemy techniczne oraz dokonywać poprawek, które usprawniały ich projekt. Kreatywność i umiejętność nieszablonowego myślenia pozwolą dzieciom lepiej radzić sobie z przyszłymi trudnościami, zarówno w szkole, jak i w dorosłym życiu.

Dla najmłodszych uczniów przygotowano kursy poruszające temat przyrody i ekologii, geografii oraz wielkich odkryć technologicznych. Żuraw, katapulta, czy most zwodzony to kilka przykładowych budowli, które dzieci samodzielnie zbudowały i zaprogramowały na zajęciach, doskonale poznając zasady ich działania oraz ich historyczną rolę.

Starsi kursanci poznali zagadnienia z dziedziny informatyki i programowania, uczyli się matematyki i fizyki, a następnie wykorzystali zdobytą wiedzę do zaprojektowania, zbudowania i zaprogramowania własnego robota. Kursanci rozpoczęli od zbudowania robotów przemysłowych, które zastępują człowieka w wykonywaniu prostych, powtarzalnych zajęć. Na kolejnych zajęciach dzieci poznały coraz bardzie złożone mechanizmy, takie jak model astronomiczny, kalkulator i symulator lotów, dzięki którym odkryły wielkie możliwości, jakie oferuje współpraca człowieka z komputerem.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubliniec.naszemiasto.pl Nasze Miasto