Prywatne przedszkole Stumilowy Las

Materiał informacyjny PRYWATNE PRZEDSZKOLE STUMILOWY LAS
Od 12 lat cieszymy się pozytywną opinią wśród lokalnej społeczności Lublińca. Za cel postawiliśmy sobie bardzo dobre przygotowanie dziecka do dalszej drogi edukacyjnej bazując na kanwie Planu Daltońskiego. Nauka przez zabawę i działanie w oparciu o założenia owej pedagogiki jest korzystna dla dziecka, ponieważ kładzie nacisk na samodzielność, odpowiedzialność, współpracę i autorefleksję- to cztery filary Planu Daltońskiego. Dziecko uczy się planować swój czas, realizować cele, współdziałać z innymi na miarę swoich możliwości.

Rodzinna atmosfera, kameralność wielkość grup i metody pracy, to coś co wyróżnia.

Dlaczego właśnie pedagogika Planu Daltońskiego fascynuje nas od lat i dlaczego daję takie znakomite efekty edukacyjne u naszych Stumilowych dzieci ?

Dzieje się tak dlatego że;
 
W podejściu do dziecka eksponowana jest jego podmiotowość bazująca na swobodzie jego działania w omówionym wcześniej z dzieckiem ramach. W edukacji dzieci kierujemy się potrzebami, uzdolnieniami, potencjałem rozwojowym i zainteresowaniami . Stawiamy dziecku wyzwania na miarę jego możliwości co powoduje, że czuje się ono kompetentne, ma poczucie zadowolenia i dumy , gdyż samodzielnie potrafi wykonać różne czynności i działania. Dziecko wdrażane jest do działania samodzielnego oraz grupie i zespołach. Z biegiem czasu i dorastania dzieci planują swoje działania na cały tydzień. Brzmi dość poważnie. Ale ten nurt nauki, daje takie możliwości . To kwestia organizacji przestrzeni i pracy.
 
NAUCZYCIEL
 Tworzy atmosferę bezpieczeństwa, spokoju, porządku oraz radości. Nauczyciel jest dostępny dla dziecka, aby w razie potrzeby je wspomóc lub zachęcić do działania. Organizuje uporządkowaną i harmonijną przestrzeń edukacyjną, które daje dziecku inspirację do spokojnej i bezpiecznej zabawy, nauki, pracy. Nauczyciel jest przewodnikiem dzieci.
 
OTOCZENIE
Wizualizacja w Palnie Daltońskim ogrywa kluczową role. Pozwala na lepsze zrozumienie i przyswojenie treści przez dzieci. Wizualizujmy dzieciom ich obecności , plan dnia , pojęcie czasu , dni tygodnia, pory roku , zadania do wykonania. Poprzez użycie kolorów lub prostych obrazków, możemy przedstawić wiele elementów edukacji małego dziecka. Dzieci stają się z czasem współuczestnikami procesu edukacyjnego.
Jednak aby zagwarantować sukces przy realizacji tej koncepcji musimy wykształcić
w sobie nawyk stosowania naczelnej zasady metody daltońskiej, która brzmi:

„... nauczycielowi oraz rodzicom nie wolno robić niczego, co dziecko potrafi zrobić samo”.

Poprzez zachęcanie do samodzielności
budujemy wiarę w umiejętności dziecka , Poprzez zachęcanie do współpracy, kształtujemy
poszanowanie zdania wszystkich oraz przekonanie, że razem możemy więcej i szybciej. Naukę odpowiedzialności dzieci zdobywają planując zadania oraz je realizując w wyznaczonym przez siebie czasie. autorefleksja natomiast jako ostatni filar , daje wiedzę dziecku o tym co potrafi dobrze a nad czym musi popracować, co lubi a czego nie.

Korzyści jakie widzimy z wdrożenia koncepcji Pedagogiki Daltońskiej to że :

  • integracja zachodzi w obrębie całej społeczności przedszkolnej , nie tylko wśród najbliższych kolegów (podczas pracy w parach, zespołach, pracują̨ „każdy z każdym”, uczą̨ się̨ empatii, koleżeństwa, umiejętnej współpracy), rozwijają̨ umiejętność nawiązywania kontaktów z innymi,
  • Dzieci samodzielnie rozwiązują̨ problemy, w przypadku nierozwiązania problemu potrafią̨ szukać pomocy np. u kolegów, osoby dorosłej (np. nauczyciela),
  • dzięki samodzielnej pracy dzieci odkrywają̨ swoje możliwości i pragnienia, nie boją się nowych wyzwań
  • współdziałając w zespole dziecko czuje się zobowiązane do wykonania powierzonych mu zadań (w ciągu tygodnia wyznaczane są przez nauczyciela zadania, które dziecko wykonuje według swojego planu, zgodnie z omówioną wcześniej i przedstawioną instrukcją ),
  • przedszkolaki wyrabiają̨ w sobie umiejętność planowania czasu oraz poczucie odpowiedzialności, dokładności i systematyczności,
  • potrafią̨ pracować z instrukcją wykonania zadania. Instrukcja jest opisowa, lub wizualna zgodnie z potrzebami dzieci. Zasada jest podobna, jak budowanie z klocków LEGO małymi etapami do osiągniecia efektu końcowego.
  • dzieci zdobyte umiejętności przenoszą̨ na grunt domowy, co skłania rodziców do podjęcia większej współpracy z nauczycielami,
  • rodzice nabywają̨ umiejętność obdarzania dzieci zaufaniem, pozwalają na większą niezależność, nie wyręczają dzieci.
    dzieci wiedzą, że nie z każdym muszą się przyjaźnić, ale powinny umieć z każdym współpracować i każdego szanować.

Dla naszego grona Praca w nurcie Pedagogiki Daltońskiej to czysta przyjemność gdyż od 9 lat lat widzimy jakie daję znakomite efekty w postaci szczęśliwych i mądrych dzieci i dumnych ze swych pociech Rodziców. Zgodnie z ideą Helen Parkhurst – twórczyni tego nurtu, jeśli świadomie edukujemy dzieci to kształtujemy w nich cechy pożądane u człowieka we współczesnym świecie. Któż nie chciałby wychować dziecka na samodzielnego , odpowiedzialnego i współpracującego młodego człowieka, zdolnego do refleksji?

Wybór przedszkola, to ważna inwestycja w jego przyszłość.

Więcej informacji:

Insta;
lubiestumilowylas

FB :
Niepubliczne Przedszkole Stumilowy Las

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lubliniec.naszemiasto.pl Nasze Miasto