MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Prace przygotowawcze związane z budową drogi ekspresowej S11 nabierają tempa

AKC
Budowa drogi ekspresowej S11, która ma łączyć Śląsk z Koszalinem to inwestycja niezwykle ważna dla całego województwa Śląskiego, a ściśle dotyczy również naszego regionu.

Intensyfikują się prace związane z budową drogi ekspresowej S11, która ma łączyć Śląsk z Koszalinem. To ważna informacja dla całego regionu, w tym szczególnie dla tych miast i gmin w województwie śląskim - m.in. Piekar Śląskich, Bytomia, Radzionkowa, Tarnowskich Gór, Tworoga, Lublińca, Ciasnej i opolskim (m.in. Kluczborka), przez które przebiega ten ważny szlak transportowy z województwa śląskiego w kierunku na Wielkopolskę i środkowe Pomorze.

Zakończono i przyjęto studium korytarzowo-sieciowe przebiegu S11 przez nasze województwo. Wybrano wariat włączenia ekspresówki do węzła Piekary i wytyczono cały korytarz przebiegający od węzła Piekary do granicy z województwem opolskim.

Docelowo trasa ta będzie miała 596 kilometrów długości i przechodzić będzie przez cztery województwa. Na terenie woj. śląskiego ma się rozpoczynać w Piekarach Ślaskich przy węźle Autostrady A1.

Zaproponowano też przebieg pomiędzy konkretnymi miejscowościami. Jak informuje Radio Piekary, planowana droga ekspresowa S11 będzie zaczynała się od węzła Piekary Śląskie na autostradzie A1 i zostanie poprowadzona od wschodniej strony Radzionkowa, gdzie będzie zjazd. Dalej ekspresówka skręci pomiędzy Radzionkowem a Orzechem i po kilku kilometrach przetnie drogę pomiędzy Tarnowskimi Górami a Nakłem Śląskim, gdzie zaplanowano węzeł.

Dalej droga otoczy Lasowice, pobiegnie nad torami kolejowymi, Czarną Hutą i Sowicami, gdzie zaplanowano drugi węzeł. Do niego ma zostać doprowadzona droga – 1,7 km, od skrzyżowania ulic Zagórskiej i Opolskiej w centrum Tarnowskich Gór.

Następnie S11 pobiegnie pomiędzy Strzybnicą a Pniowcem w kierunku Hanuska, gdzie kończy się pierwszy etap. Drugi etap prowadzi koło Tworoga w kierunku Lublińca i dalej do granicy z województwem opolskim.

Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Szczegóły pegu trasy zostaną ustalone podczas opracowywania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Opracowania można spodziewać się w latach 2018-2019. Roboty budowlane mają się zacząć w roku 2020 i będą trwać 2 lata. Koszt w samym województwie śląskim to ok. 2,5 mld zł. Wybudowanie etapu od Piekar Śląskich do okolic Lublińca ma kosztować około 1,7 mld złotych.

- Będziemy mieli bezpośrednie połączenie na środkowe wybrzeże. Przed nami czas, ważny czas, gdy będą podejmowane konkretne decyzje – dokładny przebieg, zjazdy itp. To dotyczy całego powiatu i regionu, ale szczególnie trzech gmin. To są Kochanowice, Lubliniec i Ciasna. Tu jest potrzebna ścisła współprac i ja również ją deklaruję. Jest bardzo dobry klimat dla tej inwestycji. W tym miejscu należą się podziękowania posłowi Poloczkowi, bo to on doprowadził do tego, że ten temat został umieszczony w agendzie – mówi poseł Andrzej Gawron.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubliniec.naszemiasto.pl Nasze Miasto