Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lubliniec. W ZSOT powstał projekt wsparcia uczniów po pandemii

js
arc zespół szkół ogónokształcąco-technicznych w lublińcu
W Zespole Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu powstał projekt wsparcia uczniów po pandemii koronawirusa.

Celem projektu jest poprawa funkcjonowania ucznia w szkole i w otaczającym go świecie w zakresie wyrażania emocji i odnajdywania się w grupie.

- Z badań i obserwacji pedagogów szkolnych wynika, że uczniowie po pandemii funkcjonują inaczej niż dotychczas. Są bardziej zamknięci w sobie, mają trudności z nawiązaniem relacji z rówieśnikami i nauczycielami – mówi Alina Lipowska, pedagog szkolny.

Projekt „Sztuka radzenia sobie z emocjami fundamentem szczęśliwego życia”, który realizowany jest w szkole uwzględnia zajęcia na temat skutecznej komunikacji, inteligencji emocjonalnej i motywacji. Jego celem jest stworzenie możliwości popracowania nad tymi kompetencjami, aby uczniowie ZSOT byli świadomi swoich osobistych predyspozycji i możliwości, aby potrafili wyznaczać własne cele życiowe i odnaleźć własne miejsce w grupie i społeczeństwie.

Przez kilka ostatnich tygodni roku szkolnego uczniowie ZSOT uczestniczyli w licznych zajęciach pedagogicznych koordynowanych przez szkolnych pedagogów – Alinę Lipowską i Mariolę Strzodę. Efekty zajęć okazały się budujące, dlatego działania będą kontynuowane we wrześniu 2022 r. w nowo przyjętych do szkoły klasach pierwszych.

Równolegle w ZSOT przez kilka ostatnich miesięcy tego roku szkolnego odbywał się projekt, na który składał się cykl zajęć psychologicznych prowadzonych przez współpracującego ze szkołą Sebastiana Ciszewskiego – trenera interpersonalnego i coacha - właściciela firmy Brando Group. Pod hasłem „Rozumieć siebie i innych - niezbędnik człowieka sukcesu” odbywały się warsztaty dla nauczycieli i uczniów. Długoterminowy projekt miał na celu zwiększenie świadomości uczniów w zakresie znaczenia rozwijania kompetencji miękkich tj. asertywność, komunikatywność, odporność na stres, praca w zespole, motywacja i rozwijania tych kompetencji w działaniu.

W ramach projektu uczniowie uczestniczyli w jednej wybranej przez siebie ścieżce tematycznej:

· Efektywna komunikacja - budowanie wizerunku,

· Skuteczna motywacja i realizacja celów,

· Budowanie poczucia wartości i inteligencja emocjonalna.

Każdy z uczestników sam wybierał interesującą go ścieżkę tematyczną. Grupy warsztatowe składały się z osób reprezentujących różne typy szkół (klasy liceum ogólnokształcącego wchodzącego w skład ZSOT i technikum), różne poziomy kształcenia (klasy 2 i 3 ). Wartością dodaną zajęć dla młodzieży było poznawanie nowych koleżanek i kolegów, przełamywanie barier, realizowanie zadań we współpracy z nowo poznanymi osobami.

- Wyjątkowość tego projektu polega z jednej strony na podjęciu tematów elementarnych dla budowania dobrostanu osobistego człowieku i konstruktywnego wspierania w tym procesie innych ludzi a z drugiej strony na pomyśle, w którym kluczowa była wolność wyboru tematu, odpowiedzialność młodzieży za swoje potrzeby i interaktywność. Realizacja projektu pokazała nam, że

można, trzeba i warto stwarzać młodzieży kolejne tego rodzaju sytuacje edukacyjne – mówi Sebastian Ciszewski.

Dobry klimat w szkole sprzyja osiąganiu sukcesów i radzeniu sobie z wszystkimi trudnościami. Troska o dobrostan uczniów i pracowników wiąże się jednak z poszukiwaniem rozwiązań i pozyskiwaniem środków na realizację zadań psychologiczno-pedagogicznych. Warto podjąć takie wyzwanie.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubliniec.naszemiasto.pl Nasze Miasto