Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZSOT w Lublińcu wypełniło się ścisłymi umysłami. Zobaczcie, jakie zadania dla nich przygotowano

AKC
Fot. ZSOT w Lublińcu
Już po raz trzynasty odbył się w ZSOT w Lublińcu odbył się Wojewódzki Konkurs dla uczniów szkół pomnadgimnazjalnych oraz I Powiatowy Konkurs dla gimnazjalistów "Matematyka w biznesie". Zobaczcie, kto je wygrał i z jakimi zadaniami zmagali się uczniowie.

Uczniowie podczas konkursu rozwiązywali zadania matematyczne związane z pracą w biznesie. Zadania były oceniane są przez Jury, składające się z przybyłych na konkurs nauczycieli matematyki.

Kwestie sporne rozstrzygał przewodniczący jury – dr Adam Sojda, autor zadań konkursowych, pracownik
naukowy Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Wydział Zamiejscowy w Chorzowie.

Do konkursu przystąpili uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z Mikołowa, Tarnowskich Gór, Częstochowy, Psar,
Krzepic, Lublińca. Uczniowie gimnazjów reprezentowali powiatowe gimnazja.

Zwycięzcy konkursowych zmagań na poziomie szkół pomadgimnazjalnych:
1.Rafał Gałązka, Zespół Szkół Nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
2. Radosław Haba, Zespół Szkół Nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
3. Grzegorz Kowalczyk, Zespół Szkół w Krzepicach.

Zwycięzcy konkursowych zmagań na poziomie gimnazjum:
1. Adrian Kazimirek, Gimnazjum w Pawonkowie
2. Aleksandra Malcher, Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Lublińcu
3. Julia Osiadacz, Gimnazjum nr 1 im. 74 GPP w Lublińcu

Przykładowe zadania dla gimnazjalistów:

Zadanie 4.
Firma zaproponowała akcję promocyjną i do każdego pudełka swoich czekoladek dodaje kupon. Trzy kuponu uprawniają do dodatkowego darmowego pudełka. Ile pudełek czekoladek można otrzymać za 150 zł, jeśli pudełko czekoladek kosztuje 10 zł.

Zadanie 12.
Przydomowa elektrownia wiatrowa zgodnie z zaleceniami powinna być tak postawiona, aby maksymalna odległość końca obracającej się łopaty elektrowni od ściany domu nie była większa niż potrojona wysokości domu. Wysokość słupa jest równa 16,5 m, długość łopaty 3,5 m a wysokość domu wynosi 12,5 m. W jakiej maksymalnej odległości od ściany domu może stanąć słup?

Przykładowe zadania dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych:

Zadanie 16.
Przedsiębiorstwo wprowadza na rynek dwa nowe wyroby W1 i W2. Do wyprodukowania partii próbnej przeznaczono 120 kg surowca S oraz 120 godzin pracy maszyny M. Oszacowano zyski jednostkowe ze sprzedaży wyrobów na poziomie 12 i 18 €. Wiadomo, że wyprodukowanie jednej sztuki wyrobu W1 wymaga 80 dag surowca oraz 20 min pracy maszyny. W przypadku wyrobu W2 surowca należy zużyć 60 dag a maszyna powinna pracować 40 min. Wiadomo, że na 6 jednostek wyrobu W1 ma przypadać co najmniej 8 jednostek wyrobu W2. Zaproponuj plan produkcji zapewniający maksymalny zysk z produkcji wyrobów. W jakich granicach może zmienić się zysk z wyrobu W1, aby rozwiązanie pozostało daje optymalne. Zapisz oznaczenia zamiennych, wyznaczyć zbiór rozwiązań dopuszczalnych, zapisać ograniczenia i podać rozwiązanie.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubliniec.naszemiasto.pl Nasze Miasto