Za pośrednictwem strony www.jakoscobslugi.pl klienci nie zostawiają suchej nitki na pracownikach i obsłudze sklepów i innych punktów. Zostaną też wręczone godła i rózgi - dla najlepiej i najgorzej ocenionych.
Jeden z niezadowolonych klientów poskarżył się na stację paliw Orlenu przy ul. Kolberga w Opocznie. - Kiedy podjechałem do dystrybutora, obsługiwał mnie młody mężczyzna w wieku lat około 20 - opisuje Internauta. - Prosiłem, żeby zatankował 50 litrów, a on zatankował za 50 zł, co mnie w ogóle nie satysfakcjonowało, bo miałem wyruszyć w dłuższą trasę...
Łódzkie markety Tesco są zarówno chwalone, jak i ganione. Internauta Marcin był zadowolony z zakupów, gdyż szybko znalazł potrzebne produkty i nie stał w kolejce do kasy. Z kolei "Michało" uznał, że 14 minut przy kasie to za długo.
"Ramirak" skrytykował MPK za zimno w tramwajach, brudne siedzenia i brak kasownika. Miał też negatywne uwagi do czystości przystanku. Tomasza zdenerwował przejazd zimnym tramwajem, na dodatek spóźnionym o kwadrans. Można jednak znaleźć głosy przychylne. Punkt sprzedaży biletów MPK przy ul. Składowej został pochwalony m.in. za czystość.
Z internautami, oceniającymi łódzkiego przewoźnika, nie zawsze zgadza się Bogumił Makowski, rzecznik spółki. - Cieszą opinie pozytywne, smucą negatywne, ale te ostatnie mogą wynikać z innego pojmowania rzeczywistości - ocenia Bogumił Makowski. - Brak kasownika to nie jest nasza wina, codziennie jest kradziony przynajmniej jeden, głównie w drugim wagonie w tramwaju. Mówienie o brudzie w pojazdach to przesada. Czy zimą kierowcy piorą tapicerkę w samochodach? Nie mamy takiej możliwości, autobusy i tramwaje stoją "pod chmurką".
Dla Michała Kubajka, rzecznika Tesco, ważna jest każda opinia klienta. To kupujący decydują np. o układzie sklepu. - Regularnie przeprowadzamy panele konsumenckie w każdym sklepie - informuje Michał Kubajek. -Jeśli kupujący uznają, że nie odpowiada im np. usytuowanie towaru na stoisku telewizyjnym, to zarządzamy przemeblowanie.
W ciągu miesiąca dowiemy się natomiast, kto zasłużył na godło jakości obsługi, a na kogo czeka rózga.
- Opracowujemy raport na podstawie zgłoszeń internautów - tłumaczy Filip Janicki z firmy Vision Secret Client, która bada satysfakcję klientów i prowadzi www.jakoscobslugi.pl. - Zgłoszeń przybywa.
Tymczasem dr Włodzimierz Głodowski z Zakładu Teorii Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego przestrzega przed lekceważeniem opinii klientów. Tłumaczy, że negatywna rekomendacja jest silniejsza od pozytywnej, a jeden niezadowolony konsument może spowodować, że kolejnych 10-12 zrezygnuje z zakupów. Zadowolony klient przysporzy natomiast 6- 8 kolejnych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?