Tak powstaje centrum przesiadkowe w Lublińcu. Jak wygląda plac budowy?

PC
Budowa centrum przesiadkowego w Lublińcu. Zdjęcia z grudnia 2019 i stycznia 2020 roku.
Budowa centrum przesiadkowego w Lublińcu. Zdjęcia z grudnia 2019 i stycznia 2020 roku. PC/TS
Udostępnij:
W Lublińcu przy dworach PKS i PKP trwa budowa centrum przesiadkowego „park and ride” z drogami rowerowymi. Realizacja inwestycji, której koszt to ok. 19,4 mln zł, ma potrać do 31 maja 2020.

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wartość zadania 19.400.000 zł, w tym koszt dokumentacji projektowej 400.000 zł. Każde zdjęcie opisane jest datą jego wykonania. Na przygotowywane od kilku lat zadanie miasto pozyskało unijne dofinansowanie – najpierw 10 mln zł, a następnie kolejne 7,6 mln zł. Według projektu parking pomieści 100 pojazdów.

Tak duża inwestycja musi się niestety wiązać z pewnymi niedogodnościami dla mieszkańców - od wielu miesięcy nie można już parkować na placu manewrowym przed dworcem, wyłączono z ruchu część ulicy Paderewskiego, a ostatnio z ruchu wyłączono skrzyżowanie ulic Oświęcimskiej i Paderewskiego oraz dojazd do samego dworca. Także piesi muszą korzystać z tymczasowo wyznaczonych przejść, by dostać się z dworca do dalszej części miasta.

Pytany niedawno przez mieszkańców o odpłatność za parkowanie na terenie centrum przesiadkowego, burmistrz Edward Maniura odpowiedział:

– Z uwagi na dofinansowanie (85 proc. z UE) co najmniej przez 5 lat parking będzie bezpłatny.

Czteropoziomowy parking będzie bezpłatny

Przypomnijmy, że w planie jest m.in. budowa czteropoziomowego parkingu na minimum 100 miejsc, wiaty przystankowej z miejscami postojowymi dla autobusów, parkingu dla rowerów na minimum 60 miejsc z samoobsługowym punktem naprawy i przebudowa istniejącego budynku dworca PKS. Wykonawca inwestycji, realizowanej w formule "zaprojektuj i wybuduj" to firma Adamietz Sp. z o.o. w Strzelcach Opolskich. Przygotowując projekt oparła się na programie funkcjonalno - użytkowym i opracowanej wcześniej koncepcji. Według projektu parking pomieści 100 pojazdów.

Realizacja inwestycji, której koszt to ok. 19,4 mln zł, ma potrać do 31 maja 2020.

Nowe obostrzenia od 1 grudnia

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin

Nie wiem o jakich autobusach mowa. Komunikacja autobusowa w powiecie Lublinieckim praktycznie nie istnieje. Parking oczywiście się przyda, osobom zmuszonym dojechać własnymi samochodami do Lublinca. Bo poza Lublincem zwłaszcza w kierunku Ciasnej, Sierakowa to właściwie czarna dziura komunikacyjna, gorzej niż przed wojną. Trzy pociągi na krzyż, oczywiście nie dostosowane do potrzeb dojazdów do pracy, a komunikacja autobusowa zerowa. Za to w każdej wsi centra parkingowe i przesiadkowe. Chyba tylko po to żeby wiatr miał gdzie hulać.

P
Placek

A gdzie te polaczenia z bliskimi miejscowosciami? Np tworog

G
Gość

"budowa (...) wiaty przystankowej z miejscami postojowymi dla autobusów"

Ino co to za autobusy będą stawały w tym nieskomunikowanym mieście.. 🙄

Dodaj ogłoszenie