Drogowcy ruszyli z pracami przy przebudowie drogi krajowej nr 46, które obejmą swoim zakresem ulice Główną i Przejazdową wraz z budową nowego śladu tzw. obejścia ul. św. Barbary. Już w poniedziałek 18 października zamontowano oznakowanie związane z tymczasową organizacją ruchu.
Tym samum ruch w ul. Przejazdowej na fragmencie około 500 m od ul. Szybowej (nieopodal granicy miasta) do ul. Marynarskiej będzie odbywał się wahadłowo po jednym pasie drogi ze sterowaniem sygnalizacją świetlną. Frezowana będzie tam nawierzchnia jezdni, przygotowywane będą też prace związane z przebudową sieci podziemnych.
W ciągu kilku dni drugie „wahadło” pojawi się na krótszym, około stumetrowym, fragmencie w obrębie obiektu mostowego nad rzeką Gorzelanką (za wyjazdem z ul. Tatrzańskiej w stronę miasta). Tam rozpoczną się prace związane z budową tymczasowego przejazdu, który umożliwi prace budowlane na właściwym obiekcie.
Poza dwoma wymienionymi odcinkami, kierowcy na razie nie powinni spodziewać się innych utrudnień w obrębie placu budowy. Prace przygotowawcze będą natomiast odbywać się także w związku z budową nowego śladu drogi, co, jak zapewnia MZD, nie będzie generowało dodatkowych niedogodności.
Utrudnienia na drodze w kierunku Lublińca i Opola
W związku z utrudnieniami wjazd do miasta i wyjazd w kierunku Lublińca i dalej Opola przez ul. Przejazdową wydłuży się o kilka minut.
- Kierowcy, którzy chcą ominąć utrudnienia, mogą kierować się na autostradową obwodnicę miasta. Prosimy o zachowanie ostrożności przy poruszaniu się w obrębie placu rozbudowy DK-46 w Częstochowie. O kolejnych etapach realizacji i zmianach w organizacji ruchu będziemy informować w odrębnych komunikatach - informuje Maciej Hasik rzecznik prasowy MZD i MPK w Częstochowie.
Przypomnijmy, że zadanie pn. „Rozbudowa DK-46 – ul. Głównej i ul. Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego w Częstochowie” to inwestycja realizowana w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Oprócz budowy infrastruktury drogowej i podziemnych sieci, na odcinku ok. 6 km powstaną drogi rowerowe, chodniki, oświetlenie i skrzyżowania poprzeczne, które zyskają nową, komfortową i bezpieczną geometrię. Dzięki budowie nowego śladu drogi tzw. obejścia ul. Św. Barbary z okolic centrum wycofany zostanie też ruch tranzytowy. Inwestycja wraz z dofinansowaniem ze środków UE kosztować będzie ponad 98 mln zł i jak podkreśla miasto, jest jednym z największych, drogowych przedsięwzięć budowlanych ostatnich dekad.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?