Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza budowa centrum przesiadkowego w Lublińcu ZDJĘCIA Od poniedziałku lepiej nie parkować na placu manewrowym PKS przy ul. Paderewskiego

Piotr Wiewióra
Piotr Wiewióra
Budowa centrum przesiadkowego w rejonie pl. Niepodległości ruszy na dniach.
Budowa centrum przesiadkowego w rejonie pl. Niepodległości ruszy na dniach. Piotr Wiewióra
Wykonawca budowy centrum przesiadkowego „park and ride” z drogami rowerowymi został wybrany już jesienią, ale dopiero niedawno zakończyły się prace projektowe i starostwo wydało pozwolenie na budowę. Realizacja inwestycji, której koszt to ok. 19,4 mln zł, ma potrać do 31 maja 2020.

Na przygotowywane od kilku lat zadanie pod nazwą „Budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych wraz z budową dróg rowerowych” miasto pozyskało przed rokiem unijne dofinansowanie – najpierw 10 mln zł, a następnie kolejne 7,6 mln zł. Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem prac projektowych i starań o pozwolenie na budowę.

Uzyskanie tego ostatniego trwało dłużej niż się spodziewano z uwagi na różnicę zdań w sprawie poprowadzenia drogi rowerowej przy Komendzie Powiatowej Policji w Lublińcu. W końcu udało się jednak dojść do porozumienia z policją.

- Droga będzie poprowadzona trochę inaczej, ale wszystko zostało już uzgodnione podczas poniedziałkowego spotkania – mówi burmistrz Edward Maniura, dodając, że trasy rowerowe będą doprowadzone do centrum przesiadkowego z dwóch stron.

Do niedzieli trzeba zabrać auta

Roboty w terenie rozpoczną się niebawem. W związku z tym należy spodziewać się utrudnień w ruchu i parkowaniu w pobliżu dworca PKP.

- Od 22 lipca zostanie wyłączony z użytkowania były plac manewrowy PKS przy ul. Paderewskiego, obecnie wykorzystywany jako plac parkingowy. Niedostępne będą również perony autobusowe zlokalizowane przy placu. Tymczasowy przystanek autobusowy zostanie zlokalizowany na drodze dojazdowej do pl. Niepodległości – informuje Urząd Miejski w Lublińcu. - W związku z powyższym prosi się wszystkich, którzy pozostawiają swoje samochody na ww. parkingu, o ich usunięcie najpóźniej do dnia 21 lipca (niedziela) – podkreśla.

Czteropoziomowy parking

Przypomnijmy, że w planie jest m.in. budowa czteropoziomowego parkingu na minimum 100 miejsc, wiaty przystankowej z miejscami postojowymi dla autobusów, parkingu dla rowerów na minimum 60 miejsc z samoobsługowym punktem naprawy i przebudowa istniejącego budynku dworca PKS. Wykonawca inwestycji, realizowanej w formule "zaprojektuj i wybuduj" to firma Adamietz Sp. z o.o. w Strzelcach Opolskich. Przygotowując projekt oparła się na programie funkcjonalno - użytkowym i opracowanej wcześniej koncepcji.

- I można powiedzieć, że koncepcja stała się projektem, bo różnice są kosmetyczne. Dotyczą w zasadzie tylko jednego z elementów zadaszenia, ale to niewielka zmiana - zwraca uwagę burmistrz Lublińca Edward Maniura.

Elewacja dworca PKP bez zmian

Ponieważ o inwestycja dotycząca terenu również przy dworcu PKP, przydałaby się i modernizacja elewacji części kolejowej, której projekt unijny nie obejmuje. Kolej nie widzi jednak takiej potrzeby, podkreślając, że elewacja była już odnowiona kilka lat temu.

- Prace remontowo-budowlane w zakresie remontu elewacji, częściowej wymiany stolarki okiennej i drzwiowej w części niskiej, adaptację pomieszczeń na wykonanie kasy biletowej PKP Intercity, remont i dostosowanie toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych zostały wykonane w 2014 roku. Budynek dworca kolejowego w Lublińcu jest w dobrym stanie – poinformowała nas wiosną Aleksandra Rudzińska-Rdzanek z Wydziału Prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubliniec.naszemiasto.pl Nasze Miasto