Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
3 z 7
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Sucha skóra wymaga stosowania kosmetyków nawilżających i...
fot. 123 RF

Rodzaje cery i typ urody oraz ich odpowiednia pielęgnacja. Jakich kosmetyków używać, a jakich się wystrzegać? Jak dbać o różne rodzaje skóry

Jak pielęgnować skórę suchą?

Sucha skóra wymaga stosowania kosmetyków nawilżających i natłuszczających. Jak w każdym przypadku odpowiedniej pielęgnacji skóry, warto się skupić na demakijażu. W tym celu najlepiej stosować, kosmetyki, które nie mają w swoim składzie alkoholu. Najlepsze będą mleczka, żele, emulsje przeznaczone do cery suchej. Na dzień stosować krem, który w odpowiedni sposób nawodni skórę i będzie ją chronił przed wysuszającymi promieniami słońca. Na noc natomiast krem natłuszczający, który będzie miał za zadanie odżywić, zregenerować i natłuścić skórę.

Czego nie wolno robić przy suchej skórze?
- myć twarz wodą chlorowaną,
- myć twarz mydłem,
- intensywnie pocierać twarz ręcznikiem,
- stosować peelingi mechaniczne, które złuszczają naskórek.

Unikaj kosmetyków:
- na bazie alkoholu,
- na bazie wody
- z dodatkiem parabenów
- na bazie surfaktantów ( SLS, SLES, ALS),
- z dodatkiem sztucznych barwników i substancji zapachowych.

Zobacz również

Gorlickie akcenty w Pałacu Prezydenckim podczas uroczystości przekazania relikwii

Gorlickie akcenty w Pałacu Prezydenckim podczas uroczystości przekazania relikwii

Kto zostanie dyrektorem Starego Teatru? Minął termin zgłaszania kandydatur

Kto zostanie dyrektorem Starego Teatru? Minął termin zgłaszania kandydatur

Polecamy

Nowy wzór legitymacji służbowej nauczyciela potwierdzony. Od kiedy?

Nowy wzór legitymacji służbowej nauczyciela potwierdzony. Od kiedy?

Pijesz wodę z plastikowego bidonu? Narażasz swoje zdrowie! Czym go zastąpić?

Pijesz wodę z plastikowego bidonu? Narażasz swoje zdrowie! Czym go zastąpić?

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations