Przedłużenie Klonowej do obwodnicy Lublińca. Jest pozytywna opinia GDDKiA. Miasto i gmina Kochanowice mogą starać się o środki unijne

PW
Lubliniec i Kochanowice dopinają formalności w sprawie planów budowy przedłużenia ul. Klonowej do północnej obwodnicy miasta. Chcą złożyć wniosek o unijne dofinansowanie w wysokości 85 proc. kosztów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała pozytywną opinię odnośnie połączenia planowanej drogi z obwodnicą.

W maju doszło w tej sprawie do spotkania burmistrza Edwarda Maniura, wójta Ireneusza Czecha oraz przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ustalono wówczas, że wójt skieruje stosowne pismo w celu zaopiniowania przez dyrekcję. Zrobił to, a GDDKiA wydała już opinię – pozytywną. Otwiera to drogę do starań o dofinansowanie unijne na budowę przedłużenia w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Zdaniem burmistrza Maniury szanse na pozyskanie dotacji w wysokości 85 proc. są duże, ponieważ nowy odcinek zapewniłby połączenie drogi wojewódzkiej 906 z drogą krajową nr 46 (obwodnica), za co powinno być przyznane dużo punktów konkursowych. W tzw. kosztach kwalifikowalnych można też ująć koszty opracowania projektu i wykupu działek, których pod drogę trzeba pozyskać sporo, szczególnie w granicach gminy Kochanowice. Realizacja inwestycji pozwoli m.in. na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta.

Przypomnijmy, że północną obwodnicę Lublińca w ciągu DK 46 otwarto dla ruchu 10 listopada 2010 roku. Roboty budowlane rozpoczęły się w listopadzie 2008 roku i zgodnie z podpisaną w dniu 23 października 2008 roku umową dobiegły końca w zakładanym terminie. Wykonawcą tej inwestycji była firma SKANSKA S.A., nadzór inwestorski sprawowała firma Lafrentz-Polska Sp. z o.o. Trasę zaprojektowało biuro Trakt Katowice.

Wybudowano drogę jednojezdniową klasy GP o długości 5,6 km, 7 obiektów mostowych: 6 wiaduktów i 1 estakadę w ciągu łącznicy węzła „Lubecko”, powstały również przystanki autobusowe o nawierzchni z kostki betonowej lub bitumicznej, ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż DK 46 na odcinku wzmocnienia nawierzchni oraz wzdłuż ulic Głównej i Oleskiej, powstało 15 dróg gospodarczych o nawierzchni z kruszywa łamanego dla obsługi terenów przyległych, posesji i terenów rolniczych o łącznej długości 3865 m.

- Nowa obwodnica Lublińca stanowi uzupełnienie oddanego do ruchu we wrześniu 2001 roku zachodniego obejścia tego miasta. Nowe połączenie pozwoli odciążyć układ miejski wyprowadzając ruch tranzytowy, w tym również ruch pojazdów ciężarowych, na kierunku Opole – Częstochowa, poza centrum Lublińca – informowała pod koniec 2010 roku GDDKiA.

Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lubliniczanin
Nareszcie! W koncu ta inwestycja zostanie zrealizowana! To bardzo potrzebny odcinek drogi, jak zwykle kilku maruderów bedzie jeczec ale nie nalezy na to zwracac uwagi skoro cale miasto na tym skorzysta. Kris dotacja z unii bedzie na drogi i nie mozna jej przeznaczyc na nic innego, poczytaj troche o dotacjach i nie wypisuj tutaj głupot
M
Mieszkaniec Lublińca
Bubel komunikacyjny, mamy już ich trochę w mieście , obwodnice wyprowadza się poza miasto.
Dodaj ogłoszenie