Przez ostatni rok polskie sieci handlowe utraciły w sumie aż 1,24 miliarda euro (blisko 5,2 miliarda zł). Wszystko to efekt kradzieży i pomyłek wewnętrznych. Kradniemy coraz więcej – wskazuje „Światowy raport o kradzieży i handlu detalicznym”. Polskę wyprzedza tylko Turcja (1,67), Czechy (1,47 proc.), Węgry (1,45 proc.), Słowacja (1,45 proc.) i kraje bałtyckie (1,44 proc.).
Co na to psychologowie?
– Nie istnieje prawidłowość, wskazująca na to, że przedstawiciele danej narodowości kradną mniej albo więcej – twierdzi dr Ireneusz Siudem, psycholog UMCS. – Takie założenia mają swoje źródła w silnie zakorzenionych stereotypach, funkcjonujących często bezpodstawnie – uważa. I dodaje: - Ważną rolę w walce z tymi stereotypami odgrywają media, kształtujące wizerunki. Stereotyp Polaka złodzieja wykorzystali między innymi Niemcy, którzy kilka lat temu wyprodukowali reklamę bazującą właśnie na tym stereotypie. Ukazali Polaków w złym świetle. Tego typu sytuacje jedynie utrwalają negatywne skojarzenia.
Zobacz, co najchętniej kradną złodzieje:
- Biżuteria
- Rowery - szczególnie na balkonach i w piwnicach
- gotówka
- komputery
- telewizory
- odtwarzacze DVD
- alkohol - najczęściej whisky; rzadko łupem złodziei stają się już otwarte trunki.
- aparaty fotograficzne
- elektronarzędzia - wkrętarki, wiertarki, pilarki
- kosmetyki firmowe - kremy uznanych marek
- kosmetyki do makijażu
- perfumy
- kamery
- numizmaty - najczęściej kolekcje monet
- odtwarzacze mp3
- odzież markowa - swetry, płaszcze, sukienki
Źródło: sfora.pl
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?