PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują remonty

AKC
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują remonty
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują remonty Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają prace na kluczowym odcinku magistrali węglowej. Rewitalizacja obejmuje odcinek torów między Radzionkowem a Tarnowskimi Górami. Inwestycja pozwoli przyśpieszyć pociągom pasażerskim i towarowym.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą inwestycję na odcinku Radzionków - Tarnowskie Góry. Obejmuje ona przebudowę ok. 8 km toru, wymianę 6 rozjazdów. Zaplanowana jest również kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, a także roboty z branży energetyki, automatyki i telekomunikacji.

Stan techniczny linii znacznie poprawi remont 7 obiektów inżynieryjnych. Rewitalizacja pozwoli na przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej, co pozwoli uzyskać maksymalną na tej trasie prędkości konstrukcyjną 120 km/h. Dla pasażerów oznacza to skrócenie czasu przejazdu na rewitalizowanym odcinku o około 5 minut, a także poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków pochodzących z emisji obligacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz ze środków własnych.

Inwestycja jest kontynuacją prac prowadzonych przez PLK na „magistrali węglowej” między stacją Chorzów Batory a Tczewem. W 2013 r. zakończono rewitalizację na odcinkach Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety - Strzebiń. Trasa ta jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych, ponieważ stanowi główny ciąg wywozowy z Górnego Śląska do portów na północy kraju.

Zelektryfikowana, dwutorowa linia nr 131 Chorzów Batory - Tczew, na odcinkach objętych projektem rewitalizacji, jest linią o znaczeniu państwowym, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC. Ma kluczowe znaczenie dla transportu towarów - głównie węgla - łącząc obszar Górnośląskiego i Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego z portami w Gdańsku i Gdyni.

Prace na odcinku Radzionków – Tarnowskie Góry będą kosztowały 40  mln 898 tys. zł brutto. Zakończenie prac w ramach tego projektu zaplanowano do końca listopada 2014 roku.

Podatek cukrowy. Podreperuje budżet czy zdrowie Polaków?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3