Odcinek, którego budowa się zakończyła, jest bardzo ważnym elementem większej całości. Zmotoryzowanym mieszkańcom daje alternatywną trasę, a jednocześnie to także spory krok ku wyprowadzeniu z miasta tranzytu pomiędzy Szczecinem a Goleniowem. Kolejne fragmenty tej obwodnicy są już pewne, więc tylko kwestią czasu zostaje zdecydowana poprawa jakości przemieszczania się po całym Stargardzie – mówi prezydent Rafał Zając.
Jednocześnie podkreśla, że duże znaczenie w całym projekcie mają następne części planowane do realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich, które pozwolą wyprowadzić z ulic w Stargardzie kolejne tysiące aut.
Oddany do użytku, kosztem 10 milionów złotych pierwszy odcinek obwodnicy północnej ma prawie 900 m długości. Poza samymi jezdniami i rondem wybudowano też chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe. Całość jest oświetlona 48 lampami LED i ma nową kanalizację deszczową. Inwestycja to także nasadzenia – prawie 200 drzew i ponad 2400 krzewów.
Zachowany został również odcinek linii kolei wąskotorowej i historyczny przejazd dla takich pociągów - mówi Piotr Styczewski ze stargardzkiego Magistratu. Na wszystkie prace pozyskaliśmy prawie 5,5 miliona złotych dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
W przyszłości cała obwodnica zacznie się na ul. Hanzeatyckiej. Pobiegnie od ronda w pobliżu dawnego Tesco, przetnie ul. H. Wieniawskiego, ul. Usługową, połączy się z wybudowanym odcinkiem na ul. E. Orzeszkowej i dalej do granic miasta. To pozwoli tysiącom aut dziennie omijać przejazd przez centrum. Docelowo obwodnica włączona będzie do fragmentu przygotowywanego przez GDDKiA i łączącego drogi krajowe nr 20 i 10. Dzięki temu korzyści odczują zmotoryzowani i piesi mieszkańcy osiedli Zachód i Chopina, ale także Śródmieścia. Nową drogą pojadą m.in. ciężkie transporty ze Stargardzkiego Parku Przemysłowego i terenów po ZNTK.
Są szanse, że jeszcze w 2023 roku rozpocznie się budowa następnego fragmentu obwodnicy – dodaje Styczewski. Tym razem od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej. Pozyskaliśmy już na ten cel 17 000 000 zł z Rządowego Fundusz Rozwoju Dróg. Dodatkowo przygotowywany jest projekt trzeciego odcinka – w ciągu ul. Hanzeatyckiej, od ul. Stralsundzkiej do ul. H. Wieniawskiego.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?