Pieniądze unijne na centra przesiadkowe zatwierdzone. Trafią do Lublińca i Herb. Węzły powstaną też w innych gminach

PW
Budowa centrum przesiadkowego park and ride w rejonie Placu Niepodległości i dróg rowerowych w Lublińcu będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Budowa centrum przesiadkowego park and ride w rejonie Placu Niepodległości i dróg rowerowych w Lublińcu będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. PW
Budowa centrum przesiadkowego park and ride w rejonie Placu Niepodległości i dróg rowerowych w Lublińcu będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Urząd miejski ma teraz 30 dni na ogłoszenie przetargu. Dofinansowanie na drugi etap centrum przesiadkowego przyznano też Herbom.

We wtorek 8 maja Jan Grajcar, sekretarz w Urzędzie Miejskim w Lublińcu, powiedział nam, że pozytywna dla miasta decyzja o przyznaniu unijnego dofinansowania już zapadła, ale nie została jeszcze opublikowana. Dzisiaj 10 maja wiceburmistrz Anna Jonczyk – Drzymała zaktualizowała tę informację.

- Siódemka dla Lublińca okazała się szczęśliwa i pod takim numerem Lubliniec znalazł się na liście projektów wybranych do dofinansowania. Posiedzenie Zarządu Województwa Śląskiego odbyło się w środę 9 maja – podała zastępczyni Edwarda Maniury.

Na budowę centrum przesiadkowego park and ride miasto dostanie ok. 10 mln zł. Szacowany koszt realizacji całej inwestycji to natomiast ok. 12 mln zł. Realne koszty poznamy dopiero po wyborze wykonawcy prac. Teraz w ciągu 30 dni magistrat powinien ogłosić przetarg, którego zwycięzca zaprojektuje budowę w oparciu o program funkcjonalno – użytkowy, a następnie zrealizuje prace budowlane. Miasto zapowiada, że centrum będzie gotowe przed końcem 2020 roku.

Zaplanowano budowę czteropoziomowego parkingu ze 118 miejscami postojowymi, jezdnie manewrowe wokół parkingu z peronami przystankowymi dla autobusów (4 stanowiska) i busów (2 stanowiska) oraz stanowiskami dłuższego postoju dla autobusów (4 stanowiska) i busów (2 stanowiska). Centrum park and ride ma zapewnić możliwości przesiadkowe z autobusów i środków komunikacji indywidualnej na kolej, w zakresie dojazdów do aglomeracji śląskiej, Częstochowy i Opola.

W tym samym rozdaniu ponad 2,6 mln zł przyznano na realizację drugiego etapu budowy węzłów przesiadkowych i dróg rowerowych w Herbach. Zresztą podobne inwestycje będą zrealizowane (niektóre są już w trakcie) w kilku innych gminach naszego powiatu.

W ubiegłym roku dofinansowania unijne na budowę węzłów otrzymały:

- Pawonków (ponad 11 mln zł dofinansowania) - wraz z budową dróg rowerowych na terenie gminy, w Gwoździanach, Lisowicach i Lipiach Śląskich
- Ciasna (ponad 10 mln zł) - wraz z budową dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych w Ciasnej, Sierakowie Śląskim, Molnej, Dzielnej i Glinicy
- Herby (ponad 5,4 mln zł) - wraz z budową ścieżek rowerowych w miejscowościach Lisów, Chwostek, Herby i Pietrzaki
- Koszęcin (ponad 3,5 mln zł) - wraz z budową ścieżek rowerowych w miejscowościach Sadów, Rusinowice i Koszęcin
- Kochanowice (ponad 2,9 mln zł dofinansowania) - wraz z budową dwóch odcinków drogi rowerowej w Kochanowicach i Jawornicy oraz w Lubecku

Inwestycje te mają się wzajemnie uzupełniać. Założenie jest takie, żeby centra zintegrowały gminy naszego powiatu poprzez przemyślany i uzgodniony program integracji układu transportowego i komunikacyjnego.

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie