Na dobre utknęliśmy w kolejkach do kas, a obserwacje zirytowanych klientów z województwa łódzkiego potwierdzają specjalistyczne badania. W sklepach, na poczcie, w aptekach spędzamy coraz więcej czasu i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić.
Codzienny obrazek z dowolnego marketu w Łodzi i regionie: lampa świeci się w co trzeciej - czwartej kasie - to znak, że tylko tu można zapłacić za zakupy. Przed każdą kilkunastometrowy ogonek zdenerwowanych klientów, a na końcu zirytowana kasjerka.
Z badań międzynarodowej firmy MSPA Europe, które były robione metodą tajemniczego klienta, a w naszym regionie objęły największe sklepy sieciowe, wynika, że w kolejce spędzamy średnio 6 minut i 45 sekund. Zajmujemy więc 16. miejsce, a badania robiono w 24 krajach Europy. Stoimy przed kasami nie tylko w markecie, ale i na poczcie, w aptece, sklepach z ubraniami. Najdłużej czeka się w Rosji, a najkrócej w Szwecji.
- Tajemniczy klienci mierzyli czas w kolejce podczas wszystkich naszych badań, zebrali więc wiele informacji - mówi Bartosz Dzudzewicz, menedżer z firmy Dive-Adhoc, która jest współautorem raportu.
Największą irytację wywołują ogonki w marketach, ale za ich długość często są też odpowiedzialni klienci.
- To nie wina kasjerki, że klient nie zważył owoców i musi wrócić do stoiska - mówi Łukasz Wiśliński z Łodzi. - Często zdarza się też, że komuś brakuje pieniędzy i oddaje część produktów. Cierpią na tym pozostali.
Zdenerwowania nie kryje także pani Aneta, kasjerka z pięcioletnim stażem.- Pracuję tak szybko, jak mogę, ale nic nie poradzę na to, że kody na towarze się nie zgadzają albo nie można ich wczytać - zaznacza.
Przedstawiciele marketów podkreślają natomiast, że robią wiele, by poprawić warunki pracy kasjerek.
- Montujemy skanery optyczne, które same wyszukują kod kreskowy, staramy się także otwierać dodatkowe kasy, gdy obserwujemy zwiększony ruch - mówi Michał Sikora z Tesco.
W Realu natomiast montowane są kasy samoobsługowe, ale zdaniem Agnieszki Łukiewicz-Stachery, rzeczniczki, czas obsługi się wydłuża, gdyż realizowane są usługi dodatkowe, na przykład płacenie rachunków.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?