Mieszkaniec Lublińca nagrał wideo i wygrał kuchnię w konkursie IKEA

OPRAC.:
Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Mieszkaniec Lublińca wygrał kuchnię w urodzinowym konkursie zorganizowanym przez sklep IKEA w Katowicach. Łącznie wpłynęło ponad 400 zgłoszeń. Zadaniem było przygotowanie pracy konkursowej na temat „Jak sklep IKEA pomógł zmienić Twoje życie na lepsze”. Najlepszy okazał się Paweł Krych z Lublińca. W nagrodę otrzymał kartę upominkową na urządzenie kuchni o wartości 20 000 zł.

Dwuminutowy materiał wideo pokazujący scenki z codziennego życia, inspirowane codziennym korzystaniem z produktów szwedzkiej sieci, a wszystko to wykonane techniką fotografii poklatkowej oraz time laps - to pomysł, jaki Paweł Krych z Lublińca, postanowił wykorzystać przy tworzeniu pracy na konkurs organizowany przez sklep szwedzkiej sieci w Katowicach z okazji 20-tych urodzin placówki. Jego praca zdobyła największe uznanie.

- Realizacja wymagała sporego nakładu czasu i pracy, a także sporej ilości zdjęć, ale potem już było „z górki” - mówi mieszkaniec Lublińca, któremu w stworzeniu wideo pomogła żona. – Cenimy IKEA za genialność prostoty, którą oferuje. Spośród produktów szczególnie cenimy sobie komplet lamp RANARP, ilustracje w ramkach HOVSTA, które razem ze złotą półką SVENSHULT zdobią jedną ze ścian w naszym domu. Z praktycznych rozwiązań bardzo użytecznymi okazały się zasłony zaciemniające MAJGULL!” - opowiada zwycięzca.

Na konkurs wpłynęło około 430 zgłoszeń z całego województwa śląskiego

- Jesteśmy pod wrażeniem odzewu, a także kreatywności naszych Klientów. Wybór nie był łatwy. Wśród prac dominowały te stworzone przez osoby, którym IKEA towarzyszyła przy urządzeniu pierwszych, własnych mieszkań. Wielu Klientów pokazywało, jak dorastało razem z naszym sklepem. Obok głównych bohaterów - co ciekawe w takim samym stopniu były to kobiety, jak i mężczyźni - i produktów, jakie oferujemy, w materiałach bardzo często pojawiały się także dzieci i zwierzęta - mówi Monika Kosakiewicz-Komasara, kierownik ds. klienta biznesowego, lokalnego marketingu/zrównoważonego rozwoju IKEA w Katowicach.

Wspomnienia z katowickiej IKEI

Konkurs stał się okazją do garści wspomnień związanych ze sklepem, który mieszkańcy województwa śląskiego pokochali od razu.

- Moja pierwsza wizyta w IKEA miała miejsce ok. 10 lat temu. Pamiętam, że w tamtym czasie kojarzyła mi się ona przede wszystkim z jej małymi drewnianymi ołówkami i zadowalającym wachlarzem możliwości w przyzwoitej, jak na początkującego studenta, cenie. A kupiłem... biurowy kosz na śmieci - wspomina Paweł.

– Pamiętam, jak pojechałam autobusem kupić sobie stolik LACK. Płaski karton, niewielkie gabaryty, myślałem, że „nie będzie problemu” z transportem. Na miejscu okazało się, że wymarzonego turkusu już nie ma, ale pomocny pan z obsługi pozwolił kupić stolik z ekspozycji. Niestety dostałam go już skręconego, jakoś nie przyszło mi do głowy odkręcić mu nogi, więc powrót ze sklepu autobusem był raczej z serii tych obciachowych. Ale dzięki temu rzeczywiście pamiętam pierwszy zakup w IKEA - opowiada Karolina z Jaworzna, która w urodzinowym konkursie zdobyła drugie miejsce.

– Pomysł na realizację materiału konkursowego przyszedł mi do głowy od razu. Chciałam pokazać na filmie, jak IKEA wpływała na moje życie przez te 20 lat - dodaje Beata z miejscowości Łęg, która zajęła trzecie miejsce.

Nagrody dla zwycięzców

Nagrodzeni (dla zwycięzcy to kartę upominkową na urządzenie kuchni o wartości 20 000 zł, zdobywca drugiego miejsca otrzymał kartę upominkową o wartości 10 000 zł, a trzeciego o wartości 5 000 zł) będą mogli zrealizować swoje marzenia, związane z urządzaniem, nie wychodząc z domu i zrobić zakupy na IKEA.pl lub korzystając z mobilnej aplikacji. Co więcej, kupujący kuchnię mogą zaprojektować ją samodzielnie na stronie planowaniekuchni.ikea.pl lub w szkicowniku, a także skorzystać ze wsparcia zdalnego projektanta.

- Sklep IKEA w Katowicach już od 20 lat cieszy się popularnością wśród mieszkańców województwa śląskiego. Stale rośnie także liczba klubowiczów IKEA Family. Kolejne pokolenia decydują się na urządzanie swoich pierwszych mieszkań lub domów produktami z oferty IKEA. Inni regularnie do nas wracają, zmieniając aranżacje swoich czterech kątów. Wśród najczęściej kupowanych produktów są m.in. szafy PAX czy kuchnie METOD z 25-letnią gwarancją. Ostatnie dwie dekady to czas zmian nie tylko w sklepie (chociażby poprzez jego rozbudowę o magazyn zewnętrzny), ale także zwyczajów zakupowych klientów, którzy coraz częściej zakupy robią z wykorzystaniem narzędzi online. W czasie pandemii koronawirusa ta forma stała się jeszcze bardziej popularna - mówi Monika Kosakiewicz-Komasara.

Zakupy przez internet

W 2020 roku katowicka placówka szwedzkiej sieci meblowej, jako pierwsza w Polsce, zainicjowała usługę „Zamów i Odbierz” drive thru, dzięki której Klienci mogą zamówić zakupy poprzez www i odebrać je w sklepie. Realizację marzeń o pięknym, funkcjonalnym i zrównoważonym domu z ułatwionym odbiorem zamówionych produktów mogą również korzystać mieszkańcy Gliwic, Częstochowy oraz Bielska-Białej, w których to miastach zostały uruchomiono Punkty Odbioru Zamówień. Natomiast mieszkańcy Rybnika mogą korzystać ze - wzorowanego na IKEA NEAR YOU w Danii - Mobilnego Punktu Odbioru Zamówień, gdzie towar odbierany jest przez Klienta bezpośrednio z parkingu galerii handlowej.

- Zależy nam na budowaniu bliskości marki z konsumentami, nie tylko w najbliższym obszarze naszego sklepu a w całym województwie śląskim. Stąd decyzja o uruchomieniu nowych punktów. Taką opcję można wybrać po dokonaniu zakupów na stronie internetowej. Koszt tej usługi to 29 zł bez względu na wielkość zamówienia. Klient może kupić na przykład sam materac, ale też na przykład kuchnię i zapłaci tę samą cenę - 29 zł właśnie. Inaczej jest w przypadku dostarczenia produktu bezpośrednio do domu, kiedy to cena uzależniona jest od wielkości paczki – podkreśla kierownik ds. klienta biznesowego, lokalnego marketingu / zrównoważonego rozwoju IKEA w Katowicach. - Odpowiadając na oczekiwania Klientów IKEA w połowie listopada br. wprowadziła również nową usługę "Dostawa do Paczkomatów". Klienci kupujący produkty na stronie IKEA.pl mogą wybrać jeden z ponad 9 tysięcy Paczkomatów InPost w całej Polsce, do których trafi zamówienie - dodaje Monika Kosakiewicz-Komasara.

Zwycięskie filmy można zobaczyć na stronie szwedzkiej sieci meblowej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie