Lubliniec: Remont dworca PKP ruszy już od wtorku

Aneta Kaczmarek
Lubliniec: Remont dworca PKP ruszy we wtorek
Lubliniec: Remont dworca PKP ruszy we wtorek Fot. Aneta Kaczmarek
Lubliniec: Remont dworca PKP, a właściwie kolejny jego etap, rozpocznie się już po niedzieli. Mowa o przebudowie peronu nr 1. Na remont budynku przyjdzie nam poczekać. Spółka nie ogłosiła jeszcze przetargu

Lubliniec: Remont dworca PKP dobiegnie wreszcie końca, albo choćby może nabierze tempa? Obie odpowiedzialne za niego spółki twierdzą, że tak właśnie będzie.

W ubiegłym roku przeprowadzono część prac związanych z remontem budynku dworca w Lublińcu. Została nim objęta elewacja niższej części budynku od strony miasta. Wymieniono też stolarkę okienną i drzwiową w tej części budynku. Prace objęły również swoim zakresem dworcową poczekalnię oraz schody zejściowe do tunelu prowadzącego na perony.

Wartość prac zakończonych w ubiegłym roku to nieco ponad 200 tys. zł. W tym roku spółka planuje kolejny etap prac modernizacji dworca.

-Przetarg na jego realizację ogłosimy w trzecim kwartale tego roku. Wewnątrz budynku zostanie wykonany nowy sufit podwieszany, wyremontowane zostaną również pomieszczenia kas biletowych. Oprócz tego zostanie dokończona renowacja elewacji, a także częściowy remont dachu na niższą częścią budynku. Na dworcu po remoncie będzie również bezpieczniej, bo zostanie zainstalowany system monitoringu - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A.

Tempa mają też nabrać prace na samym torowisku. Już 8 lipca rozpocznie się remont peronu 1. Prace remontowe będą podzielone na dwa etapy. Pierwszy obejmie przebudowę krawędzi peronowej od strony toru nr 2 oraz połowę nawierzchni peronu (prace potrwają do końca sierpnia br.).

Drugi etap obejmie natomiast przebudowę krawędzi od strony toru nr 1 i pozostałą część nawierzchni peronu ( prace rozpoczną się 1 września br. i potrwają około 2 miesiące).

Zakres przebudowy peronu 1 obejmie remont nawierzchni peronu oraz wiaty peronowej, wyposażenie peronu w małą architekturę - ławki, kosze, gabloty informacyjne oraz dynamiczną informację dla pasażerów, czyli elektroniczne tablice informacyjne), a także remont instalacji oświetleniowej.

- Ze względu na uwarunkowania terenowe, jak również na koszty utrzymania peron nr 2 został skrócony z 390 do 300 m. Peron nr 1 zostanie również skrócony i będzie mierzył 230 m. Długości peronów zostały dostosowane do obsługi pociągów IC oraz Pendolino, które będą zatrzymywały się na stacji Lubliniec. Nie ma potrzeby eksploatacji i utrzymywania przez PKP PLK bardzo długich peronów z uwagi na określone długości składów pociągów pasażerskich, które będą przejeżdżały przez stację Lubliniec - wyjaśnia Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Natomiast część peronów, tych od strony Kluczborka, które znajdowały się za wyjściem z podziemnego przejścia, została zlikwidowana, ze względu na brak możliwości zapewnienia bezpiecznego dojścia dla podróżnych - dodaje Karniewski.

Efekt pandemii widoczny na rynku moto

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie