Lubliniec: Petycja mieszkańców Steblowa to nie pierwsze działanie, jakie podjęli w sprawie poprawy bezpieczeństwa. Robili to już w trakcie budowy obwodnicy, próbowali przekonywać, jaki efekt przyniesie oddzielenie ulic Żeromskiego i Lipskiej drogą krajową o dużym natężeniu ruchu.
- Informowaliśmy już wtedy włodarzy miasta o zagrożeniach. Poprawa nawierzchni na ulicach Żeromskiego i Lipskiej przyczyniła się do większego natężenia ruchu na skrzyżowaniu z obwodnicą miasta. Jedynie na nasze żądanie na skrzyżowaniu powstała linia ciągła. Niestety jest to jedyny element, który od 2010 r. pojawił się w celu poprawy bezpieczeństwa - twierdzą mieszkańcy.
Ostatnie, tragiczne wydarzenia, wskutek którego młoda dziewczyna straciła życie, sprowokowało ich do napisania petycji.
- Jako mieszkańcy dzielnicy Steblów, a w dużej mierze jako rodzice, prosimy władze miasta o natychmiastowa interwencję, tym bardziej, ze od września grupa naszych dzieci rozpocznie lub będzie kontynuować naukę w szkole w Lubecku - apelują mieszkańcy.
W petycji proszę o: zmianę sytuacji w ruchu drogowym na tym skrzyżowaniu, przebudowę skrzyżowania, natychmiastowe wprowadzenia ograniczenia prędkości do 60 km/h, prowizoryczne przejście dla pieszych i rowerzystów do czasu przebudowy skrzyżowania, przedłużenie linii ciągłej od początku wzniesienia od strony ul. Lisowickiej i od strony ul. Oleskiej, utrzymanie w dobrym stanie skrzyżowania i jego najbliższej okolicy, częstsze oraz regularne prace porządkowe, wprowadzenia zakazu przechodzenia na tym odcinku oraz ustawienie czarnego punktu. Czy ich prośby odniosą jakikolwiek skutek? O tym przekonamy się już w najbliższych dniach, po spotkaniu policji z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Rejon Lubliniec, do której ta pierwsza zwróciła się z propozycją zmiany organizacji ruchu.
Co na to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad?
W mailu od GDDKiA czytamy, że do tragicznego wypadku doszło w następstwie wyprzedzania (...). Kierowca pojazdu osobowego jadąc z dużą prędkością zdecydował się na manewr wyprzedzania mimo funkcjonującego oznakowania ostrzegawczego o skrzyżowaniu. Kierowca zignorował istniejące oznakowanie i wyprzedził pojazd ciężarowy w strefie skrzyżowania.
Na skrzyżowania od 2012 r. do 31 lipca br. miały miejsce 2 wypadki (1 zabity, 1 ranny).
- Zgodnie z posiadaną klasyfikacją odcinków (opartą na bazie wypadków za lata 2010-2012) odcinek DK-11 należy do odcinków o małym i bardzo małym zagrożeniu wypadkowym - wyjaśnia Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
W kontekście petycji, optymistycznie to nie brzmi. Jest szansa, ze coś się w sprawie ruszy.
Komanda policji zwróciła się pismem do Rejonu w Lublińcu z propozycją zmiany organizacji ruchu. - W tym tygodniu tygodnia zaplanowano spotkanie, którego celem jest omówienie szczegółów okoliczności wypadku (przyczyn, zachowania uczestników ruchu drogowego itp.) oraz propozycji zmiany istniejącej organizacji ruchu w celu poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu w tym rejonie - informuje Prusak.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?