Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koronawirus przyspieszył zmiany. Coraz częściej kupujemy przez internet, również samochody

materiał partnera
Przychody Superauto.pl, firmy z Chorzowa, w trzecim kwartale br. poszły w górę rok do roku o 50 proc., a zysk EBITDA ponad dwukrotnie. (Raport Holdingu Wirtualna Polska). Dzieje się tak, pomimo że, szacowany spadek rejestracji nowych samochodów wyniesie w tym roku od 25 proc. do 30 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Tymczasem sprzedaż samochodu bez wychodzenia z domu, co proponuje Superauto.pl, to propozycja, której klienci zaufali.

- Dla takich firm jak nasza, pandemia okazała się szansą. Klienci nie mogli kupić auta w salonie, szukali innych rozwiązań. Co prawda popyt zmniejszył się na początku, niektórzy odłożyli w czasie plany zakupowe, ale byli i tacy, którzy natychmiast potrzebowali nowego samochodu i trafili do nas. Doświadczenie z Covid-19 potraktowaliśmy jako szansę. Prawdopodobnie mieliśmy mniejsze straty niż wszyscy pozostali, a teraz sprzedaż rośnie. Czy tego chcemy, czy nie, internet to potęga - mówi Kamil Makula, prezes Superauto.pl.

Zakup samochodu online, mimo że budzi sporo emocji, jest już dziś czymś bardziej naturalnym niż jeszcze rok temu. – Technologia nie pozwala nam jeszcze oddziaływać na zmysły dotyku czy węchu, tak aby zapewnić Klientowi dokładnie te same emocje, które towarzyszą mu, gdy wsiada za kierownicę nowego samochodu podczas jazdy próbnej. Niemniej wszystkie pozostałe potrzeby związane z zakupem nowego auta możemy jak najbardziej zaspokoić na naszej platformie i to właśnie robimy. Jak pokazują nasze wyniki sprzedażowe taka forma prezentacji oferty działa – dodaje Krzysztof Szczęsny, odpowiedzialny za rozwój serwisu i pozyskanie ruchu w Superauto.pl

Oczywiście kupno samochodu to nie jest dodanie auta do koszyka i zapłacenie telefonem. Jeszcze nie. Ale jak twierdzi Szczęsny może za 10 lat już tak będzie. - Już dziś robi to Tesla, która na swojej stronie umożliwia skonfigurowanie i zamówienie samochodu w pełni online bez jakiegokolwiek kontaktu z człowiekiem. Trend został wyznaczony, kierunek obrany, teraz to już tylko kwestia czasu – mówi Szczęsny.

Koronawirus przyspieszył zmiany

Coraz częściej kupujemy przez internet, również samochody. Rozwój technologii i digitalizacji sprzedaży, niezależnie od branży, jest widoczny na rynku od wielu lat. Teraz koronawirus przyspieszył zmiany. Coraz częściej kupujemy przez internet. Superauto.pl, stając się częścią Holdingu WP, zaczęło mocniej eksplorować i rozwijać kierunek e-commerce. Postawiło na budowę własnej platformy sprzedażowej i na akwizycję ruchu do niej zamiast jak do tej pory, bazować jedynie na Klientach z ogłoszeń umieszczanych na innych serwisach. Spółka znalazła się w Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerse roku 2020 wg Forbesa.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chorzow.naszemiasto.pl Nasze Miasto