Wąsacz zastąpił Wojciecha Gębickiego, który kierował spółką przez dwa ostatnie lata. To właśnie za jego kadencji ceny za przejazd 61-kilometrowym fragmentem trasy z Mysłowic do Krakowa wzrosła z 13 do 16 złotych, a stałymi gośćmi na trasie stali się protestujący motocykliści, którzy domagali się obniżenia opłat.
Jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie, decyzja Gębickiego o rezygnacji ze stanowiska podyktowana była względami osobistymi. Razem z funkcją prezesa SAM pożegnał się też ze stanowiskiem wiceprezesa Stalexportu Autostrady SA.
Emil Wąsacz jest z wykształcenia inżynierem elektrykiem. W latach 90. kierował zarządem Huty Katowice, później doradzał prezesom Banku Śląskiego, PKO SA i Stalexportu.
Między rokiem 1997 a 2000 kierował ministerstwem skarbu państwa w rządzie Jerzego Buzka. W lipcu 2005 roku sejm zadecydował o postawieniu Wąsacza przed Trybunałem Stanu, rok później został zatrzymany przez Centralne Biuro Śledcze. Sąd uznał bezpodstawność zatrzymania, a Trybunał Stanu w pierwszej instancji umorzył postępowanie z powodu uchybień formalnych.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?