Tablice na dworcu PKP w Lublińcu rozmieszczone są w tunelu łączącym perony oraz na samych peronach. Są to monitory pokazujące godzinę przyjazdu danego pociągu na wybrany peron. Wyświetlane są na nich również nazwy stacji, przez które pociąg ma przejeżdżać. Wcześniej, podróżujący musieli korzystać z papierowych wersji rozkładu jazdy. Elektroniczny system informacji jest bardziej przejrzysty oraz znacząco ułatwia i usprawnia podróżowanie.
Monitory znajdują się również na przystankach autobusowych obok dworca. Tutaj pokazują one godzinę odjazdów i przyjazdów busów.
Samo centrum przesiadkowe oraz wyremontowany dworzec wyglądają nowocześnie.
Inwestycja z ogromnym budżetem
Na początku tego roku w przejściu podziemnym lublinieckiego dworca PKP uruchomiono monitoring oraz trzy windy przeznaczone m.in. dla podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się oraz rowerzystów. Podróżni chętnie z nich korzystają, a gdy tylko windy dotknie awaria, zgłaszają, że coś jest nie tak. Kilka usterek windy już zaliczyły.
Cały projekt, wart 66 milionów z czego Unia Europejska dorzuciła aż 54 mln zł, tworzy system punktów przesiadkowych, parkingów i ścieżek rowerowych o łącznej długości ponad 45 kilometrów. Jak mówił podczas otwarcia centrum przesiadkowego burmistrz Lublińca, koszt budowy Centrum Park&Ride to niemal 21 milionów złotych (z UE 17,6 mln). Instalacja tablic informacyjnych to 2 mln, natomiast wartość montażu wind na terenie dworca PKP Lubliniec to 1,7 mln złotych.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?