Sygnatariusze dokumentu zadeklarowali wspólne działania na rzecz wspólnej promocji gospodarczej i terenów inwestycyjnych, zwiększenia atrakcyjności turystycznej Jury Krakowsko-Częstochowskiej, a także rozwoju zrównoważonego transportu i poprawy komunikacji w regionie.
Jurajskie miasta chcą współpracować m.in. w zakresie tworzenia wspólnej oferty dla inwestorów i firm zainteresowanych rozwojem w makroregionie. Celem jest zwiększania możliwości rozwoju i zagospodarowania kolejnych terenów inwestycyjnych w miastach, zarówno tych objętych statusem specjalnej strefy ekonomicznej, jak i oferowanych poza terenami strefowymi. Chcą też solidarnie działać na rzecz rozwiązań komunikacyjnych, które przyczynią do rozwoju terenów północnej części Jury oraz w pełni wykorzystać jej potencjał turystyczny.
Włodarze wszystkich miast są też zainteresowani przygotowaniem wykwalifikowanych kadr w oparciu o profile kształcenia zgodne z potrzebami lokalnego rynku pracy. Taka idea przyświeca m.in. projektom realizowanym przez częstochowskie szkoły zawodowe i uczelnie.
Temat podnoszenia kwalifikacji zawodowych, współpracy i wymiany dobrych praktyk pojawił się w panelu poświęconym roli samorządu w tworzeniu klimatu i możliwości dla rozwoju firm lokalnych. Wzięli w nim udział właśnie włodarze czterech miast: Krzysztof Matyjaszczyk (Częstochowa), Witold Grim (Zawiercie), Włodzimierz Żak (Myszków) i Andrzej Mikulski (Ogrodzieniec).
Zawarte porozumienie rozszerza sfery współpracy między ośrodkami, które wspólnie działają już m.in. w Związku Gmin Jurajskich, Śląskim Związku Gmin i Powiatów czy w ramach subregionów (Myszków z Częstochową w ramach subregionu północnego; Zawiercie z Ogrodzieńcem w ramach subregionu centralnego).
Tematyka II Jurajskiego Kongresu Gospodarczego była poświęcona rynkowi pracy w Częstochowie i województwie, możliwościom rozwoju lokalnych firm, także w kontekście perspektyw pozyskiwania pracowników, jak również odpowiedzialności biznesu oraz równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.
Oprócz panelu samorządowców odbył się także panele, których tematem były regionalne i lokalne rynki pracy, kształtowanie wizerunku firmy dla potrzeb pozyskania pracowników, wpływ na wizerunek firmy działań z zakresu CSR czy zwiększenie efektywności kształcenia pracowników na potrzeby przedsiębiorców i roli w tym samorządu.
Organizatorem Kongresu, który odbył się 26 września w częstochowskim hotelu Scout byli: Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie, Centrum Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Częstochowy, Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach oraz samorządy terytorialne z powiatów myszkowskiego, kłobuckiego, zawierciańskiego, lublinieckiego i częstochowskiego.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?