Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Magistrala węglowa do remontu. Na początek z Karsznic do Dąbia

opr. Agnieszka Olejniczak
Agnieszka Olejniczak
Kolej zdecydowała o remoncie magistrali weglowej Śląsk - Porty. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na dokumentację projektową dla odcinka Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem. To 60 km linii kolejowej wykorzystuwanej głównie do przewozów towarowych.

Jak zapowiada PKP PLK, projekt przygotowywany jest do realizacji w przyszłej perspektywie. Kolej chce skorzystać z unijnych dotacji po 2020 roku. Inwestycja ma usprawnić przewóz towarów ze Śląska do trójmiejskich portów, a warta jest 450 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Multiconsult Polska Sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew” LCS Zduńska Wola Karsznice wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Wartość umowy 10,2 mln zł netto, a realizacja prac projektowych zaplanowana jest prawie na dwa lata.

Projekt obejmuje modernizację Węglówki, linii kolejowej nr 131 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem na terenie województwa łódzkiego. Na 60 km dwutorowej linii PLK wymienią tory oraz sieć trakcyjną i rozjazdy. Projekt usprawni przewóz ładunków ze Śląska do portu w Gdyni oraz w Gdańsku. Również pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do kolei. Będzie komfortowa obsługa dzięki planowanej modernizacji peronów na 5 przystankach.

– Konsekwentnie realizujemy cel, by więcej ładunków przewożono koleją, dlatego
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do modernizacji Magistrali Węglowej
od Zduńskiej Woli Karsznic do Tczewa. Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie prac dla pierwszego odcinka Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem. Efektem inwestycji będzie szybszy przejazd większej liczby pociągów towarowych ze Śląska do trójmiejskich portów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Po modernizacji trasy pomiędzy Zduńską Wolą Karsznicami a Dąbiem nad Nerem pociągi pasażerskie pojadą nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie, bo z prędkością do 140 km/h, a składy towarowe z prędkością do 120 km/h.

PLK przebudują perony na przystankach: Szadek, Otok, Poddębice, Kłudna i Kraski. Perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Wszystkie obiekty będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Szybszą i sprawniejszą podróż zapewni modernizacja 64 obiektów inżynieryjnych. Poziom bezpieczeństwa zwiększy się po przebudowie 44 przejazdów kolejowo drogowych. Lepsze prowadzenie ruchu oraz wpływ na bezpieczeństwo pociągów zapewni modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji. 

Prace projektowe w ramach zadania pn. „Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew LCS Zduńska Wola Karsznice” zaplanowano do końca 2020 roku.

Budowa przewidziana jest w latach 2021-2023 r. Inwestycja planowana jest do realizacji ze środków Funduszu Spójności dla projektów perspektywy 2021-2027. Jej wartość szacuje się na 450 mln zł. To jeden z czterech etapów projektu, obejmującego modernizację linii węglowej na odcinku od Zduńskiej Woli Karsznic przez Inowrocław, Bydgoszcz do Tczewa, który szacowany jest na 5 mld zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto