Kaufland nie może sugerować, że jest polskim sklepem. Jest decyzja UOKiK
18 wrześniu ub.r. posłanka PiS Krystyna Pawłowicz na swoim profilu na facebooku w krytycznym tonie opisała praktyki reklamowe, stosowane przez wywodząca się z Niemiec sieć supermarketów Kaufland.
- Naszymi rodzimymi Kauflandu są - póki Polska nie jest niemieckim landem - niemieckie, a nie polskie produkty. O tej nieuczciwej praktyce rynkowej niemieckiej sieci Kaufland podszywającej się dla zysku pod polskiego przedsiębiorcę, powiadomiłam Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - napisała posłanka na swoim fanpagu.
Sieć NIEMIECKICH sklepów "Kaufland" w Polsce wprowadza w błąd polskich konsumentów,zachęcając ich do zakupów u siebie...
Opublikowany przez Krystyna Pawłowicz na 18 września 2016
Sieć marketów Kaufland od kilku juz lat w swoich reklamach podkreśla, że pozyskuje sporo produktów od polskich dostawców. W 2013 roku sieć promowała się hasłem „To co prawdziwe i polskie”, a od 2015 roku kampanią pod hasłem „Wszystko, co kochasz”, której motywem graficznym było serce w biało-czerwonych barwach.
W poniedziałek 20 lutego posłanka opublikowała na Facebooku odpowiedź, którą otrzymała od prezesa UOKiK-u Marka Niechciała.
Prezes UOKiK uznał zarzut Pani Poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi "nasze rodzime produkty", "nasze polskie produkty", "rodzimi dostawcy", sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty. Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do dnia 4 lutego 2017 r.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?